Strony

24 lutego 2014

Rogaliki by Dora.




Witaj! 

Dziś niedziela, piękny dzień za oknem. Zrobiliśmy inaugurację sezonu i pierwsza wiosenna kawka została wypita na tarasie. I tak mnie zapał do działania pochłonął, że szybko w te pędy postanowiłam upiec rogaliki.




 Są krucho-drożdżowe, przepis mam od mojej koleżanki Gosi. I wiesz co? Jej rogaliki, choć przepis ten sam, smakują trochę inaczej niż moje! Przekonałam się o tym już jakiś czas temu, że przepis przepisem a każdej z nas wychodzi ciut inaczej, co by to nie było.Ale nie o to w życiu chodzi żeby wszyscy mieli tak samo prawda? Oto przepis gdyby Ci  się zachciało wypróbować :

0,5 kg mąki
1 szklanka śmietany
1 kostka margaryny kasi
2 jajka
1 łyżka cukru
5 dag drożdży
szczypta soli
marmolada do środka

Do miski przesiewam mąkę, dodaję margarynę, dobrze wyciągnąć ją wcześniej z lodówki, żeby nie była zbyt twarda, szczypta soli.

Śmietanę, jajka, cukier i drożdże razem wymieszać, ja stosuję shaker, i wszystko wlać do miski z mąką. Wszystko razem wymieszać, wyrobić  chwilkę ciasto i gotowe. Nie trzeba czekać aż wyrośnie tylko od razu wycinamy rogaliki. Warto zastosować twardą marmoladę do środka. Gotowe lukruję bo jak widać w przepisie do ciasta potrzebna jest  tylko jedna łyżka cukru.
Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poświęcisz mi chwilkę i napiszesz coś od siebie? Blog bez komentarzy jest jak ciasto bez rodzynek :),też można zjeść ale czegoś brakuje! Dziękuję za Twój czas!