Strony

14 grudnia 2015

Nawet gejsze pieką pierniki.



      Witaj!

Pierniki , pachnące cynamonem, pomarańczami, goździkami, nie może ich zabraknąć w te święta, tak jest od pokoleń.  Można je piec w swojej kuchni, nieraz w nocy bo przecież nie ma czasu inaczej.



 A można też tak , jak zaczęło się piętnaście lat temu u mojej koleżanki Lidii, wspólne pieczenie pierników! Na pierwszym pieczeniu było nas sześć a później grono się powiększało, część się wykruszała, nowe dziewczyny przybywają, ba! teraz już razem z nami z ochotą  piecze drugie pokolenie, czy to nie cudne? 


Ale narodziła się też przy tym tradycja, że jak widać spotkanie jest tematyczne, a co! Tym razem hasło brzmiało :” wschodnia gejsza niedzisiejsza! „I nie było łatwo ale w ruch poszła maszyna, uszyłam sobie kimono, nakleiłam kwiaty, jedyny koszt to zakupione peruki, które zmieniły nas zupełnie!  Och, działo się! 
























  To gospodyni




W gościnnym uroczym domku Lidii jest pyszne jedzonko,  każda z uczestniczek wpada ze swoim smakołykiem, są tańce, śpiewy nie rzadko, no i powstają oczywiście pierniczki!  

I ja tam byłam,
miód i wino piłam
ale mnie nie widać
                    bo zdjęcia robiłam    :)   

           

29 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki! Za rok wystarczy się skrzyknąć w parę koleżanek i imprezka gotowa! Pozdrowionka!

      Usuń
  2. No właśnie. Rozglądam się za Tobą na zdjęciach i rozglądam:-) Fajna imprezka, chwilami to frywolnie bywało widzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, kobietki same nawet lepiej się bawią niż w mieszanym towarzystwie :)

      Usuń
  3. Co za impreza, co za klimat - aż zazdroszczę!!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, było świetnie! Wiesz, jak się kobiety do czegoś zabiorą to zawsze jest fajnie :)

      Usuń
  4. Przepięknie się dziewczyny bawiłyście! Brawo!
    Maila znaleźć nie mogę a o adres chcę prosić. Twoja paczka gotowa:) kot.na.brzozie001@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała impreza, a pomysł rewelacyjny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ot szalone dziewczyny . super zabawę miałyście:) Ja planuję retro sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No no:)
    Co za wyobraźnia!
    Brawo, to jest relacja!!!!!!!!!!!!!Co za pomysł, co za zabawa!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł! Przy tylu rączkach ile można pierników napiec!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Jak się jedne zmęczą to następne biorą się do pracy :)

      Usuń
  9. Fenomenalny pomysł i jeszcze lepsza realizacja! Uśmiałam się oglądając Wasze szaleństwa i dziękuję za podsunięcie pomysłu na babskie spotkanie ;)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna impreza, piękna tradycja, piękny dom super pomysły i świetna atmosfera tyle na pierwszy rzut oka. Na drugi, że masz super kumpele i koniecznie podtrzymujcie tę tradycję. Tylko brać przykład

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale wam zazdroszczę ! Świetna zabawa i wyborne towarzystwo !
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialna impreza dla dziewczyn :) Jestem pod dużym wrażeniem. Coś pięknego :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  13. W szkole, w której pracuję też mamy taką wspólną piernikową tradycję. Co roku jedna z koleżanek zaprasza nas do siebie na wspólne pieczenie pierników (mój mąż twierdzi, że na dodatkową radę pedagogiczną) i tak sobie razem pierniczymy. Ale wiem czego nam brakuje...tematycznych spotkań! Muszę to dziewczynom zaproponować, jeżeli pozwolisz skorzystać z Waszego pomysłu.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo, ciekawe, jaki będzie pierwszy temat :)

      Usuń
  14. Ale swietne spotkanie i pomysła na przebieranki, a ja juz myslałam, że Ciebie wypatrzyłam w tych czarnych włosach...pozdrawiam światecznie Dorotko:)

    OdpowiedzUsuń
  15. imprezka przednia !!
    Zazdroszczę i tyle :)

    Pozdrawiam gorąco.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale cudna impreza! Fajne z Was babeczki! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Poświęcisz mi chwilkę i napiszesz coś od siebie? Blog bez komentarzy jest jak ciasto bez rodzynek :),też można zjeść ale czegoś brakuje! Dziękuję za Twój czas!